Tévénézés közben könnyen támadhat olyan érzésünk, hogy szinte minden második reklám valamilyen gyógyszert szeretne ránk tukmálni.
Aki pedig így érzi, az nem is téved túlságosan nagyot, ugyanis a Kantar Media reklámfigyelő cég adatai szerint (32 csatorna megfigyelése alapján), míg 2005-ben csupán 5,5 százalék volt a gyógyszerreklámok aránya a tévében, 2015-ben már a 28 ezer órányi reklámspotnak a 25 százaléka valamilyen vény nélkül kapható gyógyszerről, vagy gyógyhatású készítményről szólt.
Ez pedig hihetetlenül magas arány, ugyanis ez annyi, mint az „Élelmiszer és a Kereskedelem” szektor együttes súlya a tévéreklámok között, és több mint háromszorosa a „Távközlés” szektorénak. A legtöbbet  egyébként a megfázás vagy nátha elleni reklámokra költenek, de sok a vitamin reklám is a tévében. Ezeket követik a fájdalomcsillapítók reklámjai, majd a bőrgyógyászati készítmények. 2019-re pedig Magyarország világelső lett a gyógyszer-tematikájú médiareklámok arányát tekintve.

Egyre több itthon a gyógyszerfüggő

Az elmúlt években nőtt a gyógyszerfüggők száma Magyarországon. Legnagyobb mennyiségben hashajtót, altatókat, nyugtatót és orrcseppet használunk.
Becslések szerint 100 ezer hashajtófüggő, 70 ezer altató- és nyugtatófüggő, és közel 25 ezer orrcseppfüggő van ma Magyarországon - mondta el korábban a Pénzcentrum megkeresésére Zacher Gábor toxikológus.
A szakember szerint a gyógyszerfüggőség egyik oka az internet megjelenése lehet, ahol nem csak plusz információkat szerezhetünk a gyógyszerekről, de könnyen, akár feketén is megvásárolhatjuk azokat. De a hirdetési statisztikákat látva az sem elképzelhetetlen, hogy a tévéreklámok is sokat rontanak a helyzeten.
Konkrétumokat nem lehet mondani, hogy milyen korosztály, és melyik nem érintett inkább a gyógyszerfüggőségben, de a szakértő szerint a nyugtatószer és a hashajtó fogyasztása inkább a nőkre jellemző.